Terbaru Dari Kami!!!!

Terbaru Dari Kami!!!!
Dapatkan buku terbaru kami. Click untuk beli dari Lazada atau WA 013-5336411 (Pak Ya) / 017-2542373 (Syahril)

PENGUMUMAN!!!!

PENGUMUMAN!!!!
Terlepas nak baca Luahan 1 -50. Dapatkan ia dari LAZADA. Click pada BUKU

Luah Bicara 14

Pernah tak anda rasa letih berbual di dalam whatsapp sama ada whatsapp group atau whatsapp peribadi?

Kadang - kadang memang meletihkan. Pukul 4.03 petang anda ditanya. Serta merta anda respon
Lepas itu yang bertanya terus hilang begitu saja langsung tiada respon pada respon anda yang serta merta itu. Sedangkan dia yang bertanya dan meminta respon anda.

Anda bertanya sesuatu pada seseorang pada jam 3.47 minit petang. Ada tanda tiks warna biru bertindeh pada pukul 3.48 minit atau pada 3.47 minit itu sendiri. Maknanya mesej anda dibaca. Anda perlukan jawapan yang cuma sepatah sahajapun atau sebaris ayat. Tertera last seen 3.49 petang atau 3.51 petang dan soalan anda langsung tak dijawab. Letih dan sakit jiwa kan?

Susah sangat ke nak jawab soalan yang cuma perlukan  sepatah perkataan atau sebaris ayat itu? Nak tunggu bila baru nak jawab sedangkan masa yang diperlukan untuk membalas cuma beberapa saat sahaja.

Letih juga bila ada beberapa soalan yang anda perlukan jawapan sedangkan yang dijawab cuma soalan terakhir sedang soalan yang terdahulu di atas tak ada jawapan.

Letih dan sakit jiwa juga bila pertanyaan kita tidak  dijawab dan bila diulang - tanya,  berjela - berjela  pula  respon mengatakan sibuk dan soalan kita terus juga tak dijawab sedangkan jawapan yang kita perlukan cuma  sebaris ayat saja sementara respon menyatakan sibuk dan marah - marah memakan hampir sepuluh baris ayat.

Letih juga bila ada yang menaip tak siap-siap sedangkan anda tertunggu - tunggu, dia nak kata apa sebenarnya? Letih juga jika menunggunya lama tetapi bila sampai tak lebih dua ayat pun.

Eh letih juga ni menaip sambil cari idea apa lagi contoh bualan yang meletihkan. Hi hi.

No comments:

Post a Comment

Luah Bicara 97

Sebentar tadi aku membuka YouTube. Mendengar  saranan seorang Dato' yang agak popular dan kontraversi terhadap PM. Katanya PM pun dah di...