Terbaru Dari Kami!!!!

Terbaru Dari Kami!!!!
Dapatkan buku terbaru kami. Click untuk beli dari Lazada atau WA 013-5336411 (Pak Ya) / 017-2542373 (Syahril)

PENGUMUMAN!!!!

PENGUMUMAN!!!!
Terlepas nak baca Luahan 1 -50. Dapatkan ia dari LAZADA. Click pada BUKU

Luah Bicara 80


Aku sedang berbual melalui whatsapp dengan anak sulungku yang mengambil inisiatif membina blogku Luah Bicara Pak Ya. Dulu kami pernah berbincang untuk mengubahsuai layout dan warnanya supaya lebih menarik. Tetapi belum kami laksanakan. Kemudian aku meminta dia mengiklankan buku Luah Bicara terbitan dan cetakan baru.

Ketika menghantar gambar kulit buku yang baru itu, yang masih belatarbelakangkan Pekan Parit, tetiba terdetik di hatiku untuk menulis novel/memoir AKU BUDAK PARIT .

Aku tanya anakku, ok tak kalau bapak tulis buku AKU BUDAK PARIT ? . Anakku kata, Ok gak tu. Tetiba terasa tajuk itu begitu catchy dan begitu dekat dengan hatiku.

Betulkah aku budak Parit ? Sedangkan aku dilahirkan di Teluk Intan ( Teluk Anson ). Bolehkah aku mendakwa aku budak Parit? Sedangkan selepas habis sekolah menengah  dan sebelum memasuki maktab, aku sudah semacam keluar dari Parit dan lama juga masa kuhabiskan di Bagan Serai. Selepas tamat menuntut di MPTI, 18 tahun aku di Ayer Tawar ( termasuk cuti belajar ) dan selebihnya di Ipoh.

Aku tanya isteriku pula. Ok tak abang tulis buku AKU BUDAK PARIT. DIa juga menjawab , Ok juga. mana yg dekat dihati..yg paling banyak kenangan masa budak. Begitulah pandangan isteriku.

Itulah jawapan yang kucari. Aku mencari rasional untuk mendakwa aku budak Parit. Memang zaman kanak - kanak adalah suatu zaman yang indah untuk dikenang walapun dalam kehidupanku yang serba tak ada. Dalam kehidupan yang perit dan payah, terselit juga rasa riang dan ria yang kekal dalam kenangan. Kenangan bersama kawan - kawan yang seusia atau lebih kurang seusia yang kini ada yang masih ada tetapi ramai juga yang sudah tiada.

Untuk itu, aku akan cuba memulakan bukuku AKU BUDAK PARIT. Doakan aku sihat dan usiaku dipanjangkan Allah supaya buku AKU BUDAK PARIT benar - benar dapatku hasilkan.

No comments:

Post a Comment

Luah Bicara 97

Sebentar tadi aku membuka YouTube. Mendengar  saranan seorang Dato' yang agak popular dan kontraversi terhadap PM. Katanya PM pun dah di...