Terbaru Dari Kami!!!!

Terbaru Dari Kami!!!!
Dapatkan buku terbaru kami. Click untuk beli dari Lazada atau WA 013-5336411 (Pak Ya) / 017-2542373 (Syahril)

PENGUMUMAN!!!!

PENGUMUMAN!!!!
Terlepas nak baca Luahan 1 -50. Dapatkan ia dari LAZADA. Click pada BUKU

Luah Bicara 44


Dalam menggendalikan whatsapp Group sebagai admin atau sebagsi ahli biasa, anda akan berdepan dengan ahli ahli yang  left group.
Sebagai admin dan orang yang mengwujudkan whatsapp group tersebut, apabila ada ahli yang left, tidak dapat tidak hati  akan tersentuh juga dan tertanya - tanya kenapa? 
Apa puncanya? Di mana salahnya. Apa silapnya?
Ada dalam satu whatsapp group yang saya salah seorang admin, 3 - 4 kali kawan kita ni left kemudian minta join balik hingga kawan admin yang lain bengang juga. Alasannya  sama ada cucu main  atau tidak sengaja left.
Dalam  peraturan baru Whatsapp ni, bila left nak masuk balik agak sukar.  Bila nak masuk balik kena admin yg lain dari yg add in dia yg masukkan balik. Kalau selalu dan semua admin sudah digunakan payahlah nak join balik.
Ahli yang tidak sengaja tu saya faham sebabnya begini. Kalau whatsapp peribadi, selepas tekan arahan more, clear chat tersenarai di tengah - tengah senarai arahan yang lain. Tapi kalau whatsapp group clear chat di atas sekali dan yg di tengah - tengah ialsh exit group. Jadi kerap terjadi, tujuannya nak clear chat tapi tertekan exit group.
Ahli yg begini left dengan tak sengaja. Bolehlah layan dia masuk balik.
Akan tetapi ada juga yang kaki sentap . Sikit - sikit sentap. Sikit - sikit sentap. Bila hati dah dibaikpulih , mintalah masuk balik. Yang ni kalau selalu  sentap baik tak usah dilayan.
Ahli yang ini saya tak faham. Mula nak join. Atas desakan tertentu, left group. Lepas itu merayu  pulak nak join balik. .Layan je lah. tup - tup hari ni dah left balik tanpa sepatah kata pun. Ini saya betul - betul tak faham. Sebagai pencipta group dan sekali gus bertindak sebagai admin, terkilan juga rasanya.
Kalau anda tersentuh ke atau  apa ke, selagi tidak diremovekan , tak payahlah left. Malas nak aktif jadilah ahli CCTV. Anda tak susah apa apa, admin pun tidak terasa hati.

No comments:

Post a Comment

Luah Bicara 97

Sebentar tadi aku membuka YouTube. Mendengar  saranan seorang Dato' yang agak popular dan kontraversi terhadap PM. Katanya PM pun dah di...