Terbaru Dari Kami!!!!

Terbaru Dari Kami!!!!
Dapatkan buku terbaru kami. Click untuk beli dari Lazada atau WA 013-5336411 (Pak Ya) / 017-2542373 (Syahril)

PENGUMUMAN!!!!

PENGUMUMAN!!!!
Terlepas nak baca Luahan 1 -50. Dapatkan ia dari LAZADA. Click pada BUKU

Luah Bicara 41

Semalam dari rumah terus sahaja ke HUKM dan selesai urusan orang rumah di ofis dan mengurut orang di Flat Seri Labuan , di Bandar Tun Razak,  terus saja berpatah balik ke Taman Sutera.

Singgah untuk makan di R & R Bukit Dukung ,  barulah aku berpeluang membeli surat khabar.

Tengok di rak surat khabar di kedai buku di situ, Utusan Malaysia sudah habis. Walau bagaimanapun biasalah bertanya juga untuk kepastian.
" Utusan habis ?"
" Habis, hari ni ramai orang membeli untuk membantu Utusan." Lebih kurang begitulah respon Tuan Punya Kedai yang memang sudah kenal lama dengan aku kerana aku selalu singgah membeli akhbar atau majallah dari kedainya.

Mulanya aku rasa kecewa juga kerana tak dapat membeli dan membaca Utusan hari itu. Bagi aku, aku cuma  membeli akhbar lain  kalau surat Utusan habis. Dalam pada itu aku rasa gembira kerana ada kesedaran di kalangan orang
Melayu untuk memastikan akhbar keramat itu tidak berkubur dengan cara membeli semula akhbar Utusan Malaysia .

Teringat yang Kosmo juga adalah terbitan Utusan Melayu, aku segera membeli Kosmo. Sekurang - kurangnya ada juga sumbangan aku hari ini, fikirku.

Membaca berita - berita di dalam akhbar Kosmo, lagi terubat rasa hati bila banyak NGO - NGO yang berusaha untuk membantu memulihkan Utusan yang bermasalah.

Ketika aku dalam " kuarantin " kerana dalam rawatan kimoterapi, bila anak - anak  aku hendak datang , aku akan meminta mereka belikan Utusan Malaysia. Walaupun mereka ada mencadangkan agar aku baca Utusan Online sahaja, aku tak mahu. Tidak puas. Mesti hendak memegang dan menyelak helaian - helaian surat khabar juga.

Teringat aku, ketika internet mula diperkenalkan, orang membayangkan, dan memang itu yang diperkatakan, iaitu novel - novel  bercetak akan berkubur akhirnya. Namun apa yang berlaku adalah sebaliknya ( merujuk kepada situasi di Malaysia ). Penerbitan dan percetakan novel - novel baru semakin rancak. Ini menunjukkan, orang kebih selesa membaca naskah bercetak berbanding dengan novel online.

Sekali lagi melalui Luah Bicara ini,  aku menyeru orang - orang Melayu agar terus memberi sokongan kepada Utusan, supaya akhbar keramat Utusan Malaysia yang bermula dengan nama Utusan Melayu bertulisan Jawi , terus hidup malahan akan jadi lebih gah lagi.

Orang Melayu yang kaya atau yang ada - ada, boleh sahaja membeli Utusan Malaysia dan Kosma.dalam jumlah yang banyak kemudian disedekahkan kepada mana - mana.institusi atau orang perseorangan.

Bagaimana anda ? Dah beli Minggu Malaysia dan Kosmo hari ini. Tambah 50 sen aje dari harga dulu.

No comments:

Post a Comment

Luah Bicara 97

Sebentar tadi aku membuka YouTube. Mendengar  saranan seorang Dato' yang agak popular dan kontraversi terhadap PM. Katanya PM pun dah di...