Terbaru Dari Kami!!!!

Terbaru Dari Kami!!!!
Dapatkan buku terbaru kami. Click untuk beli dari Lazada atau WA 013-5336411 (Pak Ya) / 017-2542373 (Syahril)

PENGUMUMAN!!!!

PENGUMUMAN!!!!
Terlepas nak baca Luahan 1 -50. Dapatkan ia dari LAZADA. Click pada BUKU

Luah Bicara 37


16hb. Ogos 2019

Hari ini agak awal juga aku sampai ke Day Care Unit, HUKM kerana agak cepat  juga aku dapat parking.  Dalam kepala sambil berjalan , sebelum sampai ke Day Care Unit, terbayanglah yang aku antara pesakit yang awal sampai dan akan dapat nombor giliran awal. Paling jauh pun nombor 3. Tetapi sampai je,  dah hampir 30 orang pesakit lain dah sedia menunggu. Ramai gila pulak pesakit hari ini. Lambat le aku dipanggil untuk diambil darah.

Aku tidak pasti selepas hari ini bila pula aku perlu berjumpa dokter. Proses kimoterapi aku sudah tamat 6 pusingan. Ikut perkiraannya 21hb.Ogos 2019  ini edah kimotetapi ke 6  berakhir. Selepas itu akan dibuat PET Scan pula untuk mengetahui hasil kimotrapi yang telah kulalui. Akan tetapi PET Scan ditetapkan pada 1hb. Oktober. Lambat lagi. Cuma pihak gastro mahu berjumpa dan memeriksa aku pada 28hb. Ogos. Sementara itu lama ruang kosong. Suspen juga tak tahu apa hasil kimotrapi aku.

Setiap kali check darah ni, kebimbanganku  tertumpu kepada suhu badan. Kalau demam walaupun sikit, nanti akan diarahkan masuk wad. Bila masuk wad tu paling tidak 5 hari le sebab anti biotik tu mengambil masa 5 hari baru selesai diberikan. Iaitu melalui drip 3x sehari. Kalau aku diminta masuk wad gagallah aku menghadiri majlis makan - makan Warisan Wan Lamah iaitu keluarga aku dan abang yang melibatkan semua anak, menantu dan cucu - cucu yang akan diadakan malam ini di Teh Tarik Place, Putrajaya.

Giliran aku diambil darahpun tiba. Sebelum diambil darah seperti selalulah, diperiksa tekanan darah,  124/72. Diambil suhu badan ,  36.5 ° C. Ok sangat kedua - dua bacaan tu. Syukur Alhamdulillah.

Sekarang kena tunggu dokter memanggil . Lambat cepatnya bergantung cepat atau lambatnya analisis dari makmal diterima. Jadi pergilah aku sendirian ke cafeteria untuk bersarapan.

Selepas bersarapan, aku kembali ke Day Care Unit menunggu giliran berjumpa dokter. Agak lama juga menunggu kerana pesakit ramai hari ini.

Hampir pukul 12 tengahari baru jumpa dokter. Dokter sendiri keluar memanggil aku.  Dengan izin Allah semua bacaan darahku ok. Sel darah putih meningkat ke 7 dari 0.7. Creatinine pun kembali ke dalam julat normal cuma diaras tinggilah.

Dokter pun ceria membacakan hasil analisis darah, membuatkan aku juga terpengaruh menjadi ceria.

Oleh kerana semuanya dalam keadaan ok,  tidaklah perlu jumpa dokter dengan kerap, kata dokter. 26hb. baru jumpa balik. Dokter kata harap PET Scan juga menunjukkan petanda possitif .

Tarikh 1/10 / 2019 utk PET Scan tu kata dokter cuma tentative. Mungkin ada tarikh baru. Nanti akan diberitahu atau aku sendiri akan bertanya nanti.

Keputusan analisis darah hari ini, keceria dokter dan aku sendiri membuat aku rasa positive sangat. Harap hasil PET Scan nanti menunjukkan aku bebas sepenuh dari kanser lymphoma. Apa yang perlu selepas itu ialah menjaga pemakanan di samping meneruskan amalan ku makan ubi kayu setiap hari. Harap semuanya ok. Tolong doakan yer.

No comments:

Post a Comment

Luah Bicara 97

Sebentar tadi aku membuka YouTube. Mendengar  saranan seorang Dato' yang agak popular dan kontraversi terhadap PM. Katanya PM pun dah di...